espere > Polski > Projekt ESPERE-ENC > Projekt > * Założenia > Plan - treść

Treść i objętość prezentowanych informacji

Opracowane materiały będą podzielone na osiem pól tematycznych omawiających podstawowe procesy w systemie klimatycznym:

1) procesy troposferyczne,
2) procesy stratosferyczne,
3) klimat miasta i emisje antropogeniczne,
4) pogoda i cyrkulacja atmosferyczna,
5) aerozole i chmury,
6) oceanografia,
7) wpływ klimatu na rolnictwo,
8) antropogeniczny wpływ na klimat (scenariusze zmian klimatu, przewidywane rezultaty i środki zaradcze),
9) modelowanie klimatu,
10) "Słońce i lód".

Opracowanie podstawowych tekstów zostało powierzone instytucjom tworzącym ESPERE-ENC, które prowadzą badania poświęcone wymienionym zagadnieniom. Każde pole tematyczne będzie podzielone na pakiety edukacyjne, które mogłyby być wykorzystane w czasie lekcji szkolnych (każdy na 2-4 lekcje). Objętość jednego pakietu edukacyjnego nie powinna przekraczać 2-4 stron internetowych podstawowego tekstu objaśniającego oraz 2-3 stron ćwiczeń, zadań, eksperymentów, osobno dla każdego z dwu poziomów kształcenia. Jedna strona internetowa powinna zawierać średnio 2-3 ilustracje i nie więcej niż jedną stronę A4 samego tekstu. Przygotowany materiał należy traktować jako wersję podstawową, wspólną dla wszystkich krajów uczestniczących w projekcie, która może być modyfikowana zależnie od konkretnych lokalnych potrzeb, we współpracy z nauczycielami.
 

powrót
© ESPERE-ENC 2013 | www.espere.net