Zadanie dla uczniów w wieku powyżej 15 lat było następujące:
Poszukaj w Internecie informacji o klimacie, porównaj ich zawartość i oceń ich jakość. W ten sposób utworzysz listę wykorzystanych linków wraz z komentarzem. Możesz znaleźć kilka takich przykładów w naszej link list. Przy pomocy zebranych informacji napisz pracę (5-10 stron, edytor tekstu MS Word, czcionka Times New Roman 12 pt., odstęp między wierszami 1.5 linii, tytuł pracy i tytuły rozdziałów wytłuszczone) ukazującą pokrótce różne części systemu klimatycznego i ich interakcje. Przypomina to wypracowania jakie zapewne przygotowujesz na lekcje w szkole. Twoja praca pisemna i lista linków da Ci (miejmy nadzieje) dobry ogólny obraz systemu klimatycznego. Ale jak to w skrócie przedstawić komuś kto nie ma czasu czytać całej pracy? W tym celu naukowcy prezentują syntezę wyników swoich badań na posterach (plakatach naukowych) i Ty także powinieneś to zrobić. Poster ma pokazać innym rezultaty Twojej pracy. Możesz go wykonać na papierze (łączny format 60x40 cm, ok. 4 kartki A4), lub na komputerze, np. w programie Power Point (format 120x80 cm). Pamiętaj, że poster to fachowe przedstawienie danego zagadnienia zgodnie z zasadą: maksimum grafiki, minimum słów. Całość możesz przesłać emailem z załącznikami lub zwykłą pocztą (w kopercie A4). Przysyłając pracę podaj swoje imię i nazwisko, wiek, klasę, imię i nazwisko nauczyciela (może być kilku, np. geograf i informatyk), nazwę szkoły i jej adres pocztowy.
O nagrodę główną walczyli uczniowie z Francji, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Polski, Węgier i Wielkiej Brytanii. Zwycięzca mógł zaprezentować swoją pracę w czasie wspólnej konferencji Europejskiej Unii Geofizycznej (EGU) i Amerykańskiej Unii Geofizycznej (AGU) w Nicei (7-11.04.2003). ESPERE pokryło koszty podróży dla 2 osób (uczeń i dorosła osoba jako opiekun) i pomogło przy samej prezentacji. AGU to największa europejska konferencja na temat klimatu i nauk o Ziemi i co roku gromadzi blisko 3000 naukowców zajmujących się astronomią, oceanografią, klimatologią, meteorologią i wulkanologią. W każdej szkole biorącej udział w konkursie powinno się znaleźć miejsce, gdzie wszystkie przygotowane postery mogłyby być prezentowane.
|