espere Environmental Science Published for Everyobody Round the Earth
Printer friendly version of this page
Strona główna    Strona ESPERE International    Forum ESPERE    !GIFT2010!    Kontakt   
Międzynarodowe Towarzystwo Naukowe ESPERE
Projekt ESPERE-ENC
Projekt
* O nas
* Założenia
* Uczestnictwo
Aktualności
Dokumentacja
Dla nauczycieli
Dla uczniów
ENCYKLOPEDIA KLIMATOLOGICZNA
O klimacie pokrótce
Forum
Newsletter
Lista linków
Uwagi techniczne
     

Cele naukowe projektu ESPERE

1) przedstawienie głównych procesów rządzących klimatem w sposób przystępny i zrozumiały dla osób nie zajmujących się na co dzień pracą naukową,

2) zagwarantowanie wysokiej jakość przedstawianych treści dzięki systemowi oceny wewnętrznej oraz wsparciu Naukowej Rady Doradczej,

3) powiększanie liczby naukowców dobrowolnie wspierających nasze wysiłki i promocja naszych osiągnięć w społeczności naukowej,

4) umiejętna wizualizacja złożoności systemu klimatycznego wraz z jego objaśnieniem w przejrzyście rozmieszczonych, zrozumiałych sekcjach. W podstawowej wersji, powinno to być osiągnięte poprzez podział problematyki dotyczącej procesów rządzących systemem klimatycznym na 10 pól tematycznych. W każdym z nich wyjaśniony zostanie inna grupa procesów oraz wskazane zostaną związki z pozostałymi prezentowanymi zagadnieniami. Konstrukcja wersji podstawowej będzie otwarta i będzie mogła podlegać dalszemu rozszerzeniu. Dzięki temu czytelnik zrozumie nie tylko pojedyncze procesy ale też to, że w przewidywaniach dotyczących całości systemu klimatycznego istnieje jeszcze wiele niewiadomych.

5) dostarczenie solidnej i bezstronnej  informacji, wraz z wątpliwościami i różnicami w poglądach, jakie występują w społeczności naukowej w odniesieniu do niektórych zagadnień. Użytkownik naszej sieci informacyjnej powinien rozumieć przyczynę sprzeczności między informacjami przekazywanymi w rozmaitych mass mediach, skupiają się bowiem często jedynie na ekstremalnych poglądach i ocenach. Powinien także uczyć się oceniać prawdziwość publikowanych stwierdzeń i nie tracić zaufania do wiedzy naukowej,

6) aktualizować przedawnione informacje oraz uzupełniać istniejące podręczniki w nowe treści i wyniki,

7) wskazywać na istniejącą w Internecie informację i ocenić jego jakość.
 

powrót

 top

ESPERE / ACCENT

last updated 30.12.2003 13:08:02 | © ESPERE-ENC 2003 - 2013