Projekt ESPERE-ENC opiera się na dwu podstawowych zasadach
1) porozumiewanie się różnych grup społecznych zainteresowanych sprawami klimatu i koordynacja tego dialogu, 2) łączenie i integracja dostępnych zasobów oraz ciągłe udoskonalanie materiałów przygotowywanych w ramach projektu.
Ad. 1. Projekt ESPERE-ENC będzie łączył naukowców, pedagogów, metodyków, twórców elektronicznych materiałów edukacyjnych, nauczycieli i uczniów z różnych krajów. Celem uczestników projektu jest zintegrowanie dorobku naukowego i jego przekazu edukacyjnego, a także ich dyskusja oraz przedstawienie propozycji własnych modeli nauczania z wykorzystaniem Internetu. Nauczyciele i uczniowie zostaną włączeni do tego dialogu oraz uczestnictwa w procesie oceny opracowanych materiałów.
Ad. 2. Aby umożliwić taki dialog ESPERE-ENC zapewni internetową platformę komunikacyjną, zawierającą ponadto teksty objaśniające podstawy działania systemu klimatycznego oraz materiały dydaktyczne, pogrupowane w 10 pól tematycznych. Polepszanie procesu przygotowywania materiałów oraz ich weryfikacja przez użytkowników, tj. nauczycieli i uczniów, będą przedmiotem stałej dyskusji i jednym z głównych celów w okresie działania sieci. |