Istnieje kilka możliwości współpracy, odpowiednich dla różnych osób
a) rady doradcze ESPERE-ENC: Edukacyjna Rada Doradcza i Naukowa Rada Doradcza, konsorcjum realizujące projekt Komisji Europejskiej, b) reprezentanci systemów edukacyjnych w poszczególnych państwach: instytuty dydaktyczne, centra nauczania, firmy opracowujące i dostarczające do szkół elektroniczne materiały edukacyjne, nauczyciele i uczniowie, c) reprezentanci sektora naukowego: instytuty badawcze, organizacje międzynarodowe i rządowe, d) współpracownicy ESPERE-ENC i osoby nie związane z nauką.
Naukowa Rada Doradcza będzie służyć pomocą Zarządowi i członkom konsorcjum realizującego projekt unijny. Będzie się ona składać z doświadczonych naukowców. Dodatkowo zostanie opracowany system wewnętrznej recenzji dokonywanej przez członków ESPERE. Edukacyjna Rada Doradcza także będzie wspomagać konsorcjum i będzie się ona składała z pedagogów i metodyków, przy czym okres jej działalności nie będzie limitowany czasem trwania projektu unijnego.
Przedstawiciele nauki i edukacji współpracują z ESPERE-ENC i wzbogacają nasz projekt swoimi wartościowymi opracowaniami na zasadzie wolontariatu. W przyszłości jako członkowie stowarzyszenia będą oni uczestniczyć w wyborach jego władz i podejmowaniu decyzji. Walne Zgromadzenie Członków ESPERE będzie bowiem najwyższą władzą stowarzyszenia.
ESPERE-ENC będzie przekształcone w stowarzyszenie. Wszystkie jego struktury będą określone w statucie. ESPERE-ENC jako projekt edukacyjny jest pierwszą inicjatywą, zorganizowaną przez naukowców i pedagogów. Poszukiwanie sposobów kontynuacji i dalszego rozszerzenia sieci będzie częścią działania ESPERE. |